21.09.2011 20:55
katalog stron google pr
katalog stron
W codziennej pracy spotykamy się z wieloma, często bardzo podstawowymi pytaniami dotyczącymi szeroko pojmowanego pozycjonowania witryn www. Mamy nadzieję, że lektura tego artykułu pozwoli, chociaż w części rozwiać podstawowe wątpliwości związane z wyceną pozycjonowania serwisu, zawarcia umowy czy zakresu świadczonych usług.
1. Kiedy moja strona będzie się wyświetlać na pierwszej pozycji w Google?
Żadna szanująca się agencja nie jest w stanie zagwarantować pierwszej pozycji, a tym bardziej określić czasu jaki potrzebny jest do jej osiągnięcia. Czynników mających na to wpływ jest zbyt wiele i nie zależą one od agencji, która zajmuje się pozycjonowaniem. Algorytm klasyfikujący strony i przyznający miejsca w wynikach wyszukiwania (tzw. SERP – Search Engine Results Page) jest niejawny. Dodatkowo, pozycje stron w wynikach stale się zmieniają, na skutek wielu oddziaływujących na nie czynników.
seo katalog
Proces pozycjonowania jest rozciągnięty w czasie, ponieważ jest to nic innego jak budowanie zaufania wyszukiwarki do danej witryny www. W przypadku niektórych fraz efekty widoczne są już po 2 tygodniach, w przypadku innych po 2 miesiącach. Dodatkowo nie bez znaczenia jest fakt, że wyszukiwarki nie reagują na dokonywane pod kątem pozycjonowania zmiany z dnia na dzień. Samo wprowadzenie nie zaindeksowanej strony do spisu wyszukiwarki trwa ok. 1-2 tygodni. Ważna jest regularność i systematyczność prowadzonych działań, profesjonalne pozycjonowanie to ciągły proces.
Dla przykładu, jeśli w krótkim czasie powstanie zbyt wiele linków prowadzących do danej strony, mających podnieść jej pozycję – może to zadziałać niekorzystnie w skutek czego witryna może dostać tzw. filtr – czyli jej pozycja będzie stale obniżona o zadaną liczbę pozycji.
2. Ile kosztuje pozycjonowanie stron?
dodaj strone
W modelu „płatność tylko za efekt” wycena pozycjonowania zależy od czasu poświęconego przez agencję na osiągnięcie określonego zakresu pozycji w wyszukiwarce, np. pierwszych 10 wyników, a w szczególności zależy to od:
wybranego słowa kluczowego i aktualnej ilości oraz jakości witryn, które trzeba będzie „pokonać”, czyli konkurencyjności
strony podlegającej pozycjonowaniu (dotychczasowej historii strony, aktualnej pozycji, zawartości strony, częstotliwości aktualizacji, i wielu innych czynników)
W klasycznym modelu, klient przed dokonaniem wyboru agencji prosi o przygotowanie ofert kilka wybranych podmiotów, po czym najczęściej wybiera na drodze „konkursu” ofertę najtańszą, nie wgłębiając się specjalnie w szczegóły umowy. Skąd się biorą te różnice w cenach za pozycjonowanie, często sięgające ponad 100%? Odpowiedź jest prosta, każda agencja, względnie każdy pozycjoner ma swoją taktykę działania i to on szacuje ile zajmie czasu praca nad daną stroną www. Różne są też stawki godzinowe, często występują różnice w określeniu konkurencyjności i skali trudności dla pozycjonowania.
To, o czym należy pamiętać podejmując decyzję:
administracja serwerami linux
wartościowe pozycjonowanie to proces długotrwały, wymagający dużego nakładu prac po stronie agencji,
tanie koszty pozycjonowania to najczęściej posługiwanie się taktykami niezgodnymi ze wskazówkami twórców wyszukiwarek i stosowanie Systemów Wymiany Linków – tzw. SWL. Na czym to polega? Tu proces budowania „zaufania” wyszukiwarki sprowadza się do umieszczenia strony w automatycznym systemie, który w krótkim czasie generuje do niej linki z innych stron, również będących w tym systemie, podwyższając jej pozycję w wynikach. W tym wypadku praca sprowadza się do uruchomienia strony w systemie i od czasu do czasu sprawdzania czy idzie w górę. Wysiłek na pozycjonowanie bardzo niewielki, podobnie jak rezultaty takiego pozycjonowania. Krótko mówiąc: SWL są oficjalnie uznane przez wyszukiwarki jako działania sprzeczne z wytycznymi. Oznacza to, że równie szybko jak znaleźliśmy się wysoko w wynikach, możemy z nich spaść lub zostać całkowicie usunięci. To tylko kwestia czasu, kiedy danych SWL zostanie ‘zbanowany’ (zablokowany) pogrążając ze sobą witryny w nim uczestniczące. Warto zabezpieczyć się przed i sprawdzić czy umowa zawiera klauzulę o świadczeniu usług pozycjonowania tylko w oparciu o wytyczne twórców wyszukiwarek.
3. Czemu muszę podpisywać umowę o pozycjonowanie witryny na tak długo?
W najbardziej popularnym obecnie modelu dla pozycjonowania witryn – płatność za efekt, wysiłek włożony w pracę agencja ponosi niejako a konto, na rzecz przyszłego zwrotu z podjętych działań. Stąd umowa długookresowa na 3, 6 lub 12 miesięcy. W tym modelu ryzyko praktycznie całkowicie ponosi agencja, na którą położony jest ciężar osiągnięcia efektu. „Jedyne” ryzyko, jakie ponosi klient to czas, który ofiaruje agencji na pozycjonowanie swojej strony www – dlatego taka decyzja powinna być bardzo świadoma.
Klient ponosi koszty dopiero od momentu osiągnięcia określonego w umowie wyniku, czyli uzyskania pozycji w wyszukiwarce na zadaną frazę kluczową. Każde słowo podlega osobnej wycenie, a płatność następuje za pełny miesiąc osiągnięcia danej pozycji. Jeśli witryna zmieniała pozycję w tym okresie, opłata naliczana jest proporcjonalnie do liczby dni, w których witryna zajmowała daną pozycję lub wyciągana jest średnia z pozycji za dany miesiąc na podstawie wykonywanych na bieżąco raportów.
Podstawy pozycjonowania SEO:
10 praktycznych porad na lepsze pozycjonowanie w Google
Podstawy pozycjonowania SEO: 10 praktycznych porad na lepsze
pozycjonowanie w Google
pozycjonowanie w google
podstawy seo Niezależnie od tego czy zdecydujesz się na
współpracę z wyspecjalizowaną agencją świadczącą usługi
takie jak pozycjonowanie SEO, czy też posiadasz w swojej firmie
wewnętrzne zasoby dla tego typu działań, warto sprawdzić stronę,
która ma znaleźć się wysoko w rankingach, pod kątem
podstawowych kwestii dt. pozycjonowania w wynikach naturalnych.
Jeśli jesteś na etapie projektowania lub przebudowy witryny i
chcesz, aby była ona przyjazna dla wyszukiwarek oraz
zoptymalizowana po kątem SEO – to dobry moment, aby
przejrzeć poniższą listę 10 przykazań dla pozycjonowania
naturalnego w Google (oraz innych wyszukiwarkach).
1. Wybierz właściwe frazy kluczowe dla swojego biznesu
Jeden z najczęściej popełnianych błędów to niewłaściwy
dobór fraz kluczowych, dla których chce się
osiągnąć wysokie pozycje. W większości przypadków są to
zbyt ogólne słowa, na które praktycznie nie
sposób osiągnąć wysokiej pozycji w czasie krótszym
niż 6-12 m-cy. Zwłaszcza w przypadku nowych, świeżo wykupionych
domen. Co prawda przez początkowy okres od wprowadzenia strony
do indeksu wyszukiwarki taka domena może zyskać tzw. bonus
początkowy i znaleźć się nawet przed dużo starszymi historycznie
wynikami, nie mniej jednak nie będzie on długotrwały i prędzej
czy później (ok. 1-2 m-ce) pozycja witryny spadnie. Jeśli
nastawiasz się na efektywne pozycjonowanie, musisz przeprowadzić
kompleksową analizę słów kluczowych. Znaleźć niszowe,
bardziej precyzyjne słowa kluczowe, które być może nie są
tak często poszukiwane jak frazy ogólne, ale za to szansa
na osiągnięcie zadowalającej pozycji jest dużo większa.
Przykład: zamiast frazy „zaproszenia” sprawdź
potencjał wyszukiwania dla kilku fraz niszowych, np.
„zaproszenia ślubne ręcznie robione”,
„oryginalne zaproszenia na ślub”, etc. Wybierz 10-20
fraz i posługuj się nimi na swojej stronie, w różnych
odmianach fleksyjnych.
2. Aktualizuj swoją stronę, używaj
wybranych fraz kluczowych
Wyszukiwarki bardziej
promują witryny „żywe”, takie, których treść
ulega ciągłym zmianom i przyrostowi. W takich wypadkach, silniki
indeksujące również częściej odwiedzają taką stronę www.
Dobrym pomysłem jest tworzenie wysokiej jakości zawartości na
stronie, niech każde wybrane do pozycjonowania słowo kluczowe
posiada swoją osobną podstronę oraz dopasowaną do niej
zawartość. Staraj się uzupełniać treści i dodawać nowe podstrony
regularnie.
3. Upewnij się, że witryna zawiera poprawne
tagi HTML (TITLE i H1)
Prawidłowe wykorzystanie
tagów języka HTML, w którym napisana jest Twoja
strona www to absolutna podstawa. Nie chodzi o wykorzystanie
tagów, w których wpisuje się frazy kluczowe i opis
strony. Obecnie nie ma to już praktycznie żadnego znaczenia dla
wyszukiwarki Google. Upewnij się, że każda strona posiada
unikalny nagłówek TITLE (max. 65 znaków), w
którym znajdą się wybrane przez Ciebie słowa. Sprawdź czy
znajdują się one również w tagu H1 (odpowiada za
nagłówek strony), który często jest również
generowany w postaci grafiki, co nie jest optymalnym
rozwiązaniem. Tekst w postaci grafiki nie jest
„czytelny” dla wyszukwiarki.
4. Sprawdź, czy
adresy URL Twojej witryny są przyjazne
Często adresy
URL prowadzące do podstron strony internetowej, zawierają masę
różnych parametrów, cyferek, dynamicznych treści i
identyfikatorów, a nie zawierają fraz kluczowych,
które zostały wybrane do pozycjonowania. Istnieje wiele
technik programistycznych, które pozwolą to zmienić, a z
wielu względów jest to dużo bardziej optymalne podejście
do nazewnictwa podstron serwisu.
5. Usprawnij wewnętrzne
linkowanie w serwisie
Nawigacja po serwisie jest nie
tylko istotna z punktu widzenia użyteczności strony www, ale
również z punktu widzenia wyszukiwarki. Linkowanie w głąb
serwisu z poziomu treści, używanie do tego wybranych fraz
kluczowych, kontekstowe wyświetlanie linków typu
„dowiedz się więcej” czy „zobacz treści
powiązane”, powodują usprawnienie wewnętrznego linkowania
na stronie www.
6. Stosuj technologię Flash w ograniczonym
stopniu
Technologia Flash umożliwiająca tworzenie
efektownych, animowanych serwisów jest niewątpliwie
bardzo przyjazna dla oka. Niestety nieco gorzej jest z
wyszukiwarkami. Możesz mieć najpiękniejszą witrynę świata, ale
nikt nie będzie w stanie do niej dotrzeć. Używaj Flash’a z
rozwagą, ogranicz go do pewnych elementów na stornie. Nie
wykonuj witryny w całości w tej technologii, a tym bardziej menu
nawigacyjnego, które prowadzi do podstron Twojego
serwisu.
7. Używaj tekstu, zamiast grafiki katalog
stron
Jeśli w Twojej witrynie przewagę ma
grafika, z pewnością strona wygląda bardzo ładnie. Ważne jest
jednak, aby posiadała również odpowiednią liczbę tekstu.
Prawidłowe wyważenie proporcji między grafiką i tekstem jest
niezwykle istotne. Staraj się również nadawać obrazkom
umieszczanym na stronie odpowiednie etykiety i nazwy. Google
indeksuje również grafikę, może to pomóc w
zwiększeniu ruchu na Twoją stronę.
8. Zapomnij o
metatagach
Metatagi Twojej strony, które
wyposażyłeś w wybrane frazy kluczowe nie mają znaczenia. Jedyne
co możesz w tym względzie zrobić to wyposażyć każdą podstronę w
unikalny tag „metaname description” zawierający max
155 znaków. Jednak samo posiadanie metatgów nie
wypozycjonuje Twojej witryny.
9. Zaindeksuj swoją stronę w
wyszukiwarce
Twoja strona nigdy nie trafi
automatycznie do Google! Najprostszy sposób, aby
wprowadzić ją do tej wyszukiwarki to dodanie do niej linka, na
innej, już zaindeksowanej stronie. Najlepiej na stronie
posiadającej wysoki Pange Rank. Upewnij się, że wszystkie Twoje
podstrony są poprawnie zaindeksowane, sprawdź to wpisując
„site:www.twojastrona.pl” w Google. Jeśli strona
jest we flashu, w większości przypadków wyszukiwarka
zwróci jeden, góra kilka linków. Prawidłową
indeksację wszystkich podstron zapewnisz sobie odpowiednim
wewnętrznym linkowaniem, warto wyposażyć w tym celu stronę w
mapę serwisu, która zawierać będzie wszystkie
najważniejsze linki wewnętrzne. Często w fazie projektowania i
testów witryny, programiści wyposażają ją w plik
robot.txt, w którym można zablokować dostęp wyszukiwarki
do serwisu lub jego części. Sprawdź, czy nie blokuje on dostępu
do serwisu. Pamiętaj, że zmiany w indeksie Google widoczne są
często dopiero po kilku lub kilkunastu dniach.
10. Nie
umieszczaj treści na stronie, które są kopią
Unikalność zawartości strony jest niezwykle istotna, jeśli
kopiujesz treść znalezioną na innej witrynie, narażasz się na
obniżenie rankingu swojej strony. Google sprawdza witrynę pod
kątem „duplicate content” czyli oryginalności
tekstu. Jeśli przepisujesz skądś treści, możesz mieć pewność, że
praktycznie na 100% są już one zaindeksowane w wyszukiwarce. Ich
ponowne zaindeksowanie na Twojej witrynie z pewnością nie pomoże
uzyskać wysokich pozycji.
Administracja serwerami linux
Wymienione powyżej czynniki to jedynie wierzchołek góry
lodowej wszystkich elementów wpływających na pozycję
Twojej witryny w Google, warto jednak od nich zacząć, aby
upewnić się, że podstawowe rzeczy zostały sprawdzone. Ich
zastosowanie nie gwarantuje jednak wysokich pozycji w Google,
jest to absolutne minimum, które należy spełnić w celu
zaczęcia procesu pozycjonowania. Opisane powyżej kwestie skupiają
się wyłącznie na optymalizacji wewnętrznej dotyczącej zawartości
i budowy strony www. Pozostaje jeszcze kwestia najważniejsza we
współczesnym pozycjonowaniu w Google i innych
wyszukiwarkach – optymalizacja zewnętrzna dla SEO.
Kategorie
- Biznes i rynek (27)
- Na wesoło (656)
- Ogólne (151)
- Ogólne (5)
- Wszystko inne (25)
- Wszystko inne (4)